2 min. čítanie

Poznáte hlavné trendy v e-commerce na Black Friday 2024?

Objavte kľúčové trendy Black Friday 2024 a prispôsobte si stratégiu na maximalizáciu príjmov počas tohto dôležitého obdobia predajov v e-commerce. Vzhľadom na pokračujúci nárast objemu predaja aj očakávaní spotrebiteľov sa Black Friday javí ako jedna z najvýznamnejších príležitostí, ktoré má e-commerce v tomto roku k dispozícii. Značky musia pochopiť a využiť trendy, ktoré budú mať tento rok význam, pretože potreby spotrebiteľov sa menia a konkurencia rastie.

Poznáte hlavné trendy v e-commerce na Black Friday 2024?
Zdroj: Depositphotos

1. Plány udržateľnosti: Hodnota rozumnej spotreby

Dnešní zákazníci sa čoraz viac zaujímajú o vplyv na životné prostredie. Počas Black Friday 2024 môžu vynikať značky, ktoré sa zameriavajú na udržateľnosť. Napríklad značka Patagonia sa už 8 rokov dozadu pustila do boja proti agresívnym zľavám. Namiesto výpredajov sa sústredila na opätovné použitie produktov a osvetu v oblasti udržateľnosti, čím sa úspešne odlíšila a spojila s cieľovou skupinou.

Zahrnutie jasných posolstiev o udržateľnosti a ponuka výrobkov s dlhou životnosťou môže pomôcť získať dôveru environmentálne uvedomelých spotrebiteľov. A prieskumy naznačujú, že vyhľadávaná Gen Z medzi nich patrí. V našich končinách však spotrebitelia idú často po cene, aj na úkor ekológie.

2. Špeciálne ponuky a akcie

Využiť fenomén FOMO (Fear Of Missing Out) bleskovými ponukami a exkluzívnymi akciami počas Black Friday môže výrazne zvyšiť konverzie.

Uistite sa, že ste naplánovali časovo obmedzené ponuky, ktoré inšpirujú k rýchlemu nákupu. Zamerajte sa na zákazníkov, ktorí v minulosti navštívili váš obchod a predstavte im atraktívne ponuky.

3. Zlepšený omnichannel

Omnichannel je stále veľmi dôležitý a bezchybné nákupné skúsenosti medzi onlinom a fyzickými obchodmi budú počas Black Friday 2024 potrebnejšie ako kedykoľvek predtým. Zákazníci túžia po možnostiach, ako je osobný odber v predajni. Chcú mať možnosť nakupovať pohodlne online a zároveň nahliadnuť do prevádzky, využívať špeciálne akcie online aj v kamenných predajniach.

Správne implementovaný omnichannel prístup zvyšuje možnosti konverzie a zlepšuje skúsenosti zákazníkov.

4. Retargeting a pokročilá personalizácia

Zákazníci majú v súčasnosti odlišné túžby a očakávania. Do hry aj tento rok vstupuje personalizácia a bude sa využívať pokročilý remarketing a segmentácia publika s cieľom zvýšiť konverzie. Predaj možno výrazne ovplyvniť prispôsobením propagačných akcií, ponúk a návrhov produktov pomocou údajov o správaní používateľov.

5. Vzostup Black Week a skorých akcií

Akciu, ktorá sa vzťahovala na jeden deň, spoločnosti postupne rozšírili na Black Week alebo dokonca Black Month. Trend jasne smeruje aj k roku 2024. Čoraz viac obchodov začína svoje kampane pred oficiálnym dňom, aby prilákali zákazníkov čo najskôr.

Táto stratégia umožňuje obchodom znížiť dopytové špičky a poskytnúť zákazníkom príjemnejšie nákupné prostredie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Platobné trendy, ktoré ovplyvňujú e-commerce v roku 2025
3 min. čítanie

Platobné trendy, ktoré ovplyvňujú e-commerce v roku 2025

Platby už nie sú len nejakou technickou súčasťou nákupného procesu. Môžu rozhodnúť o tom, či zákazník nákup dokončí, či sa vráti a či firma zvládne rásť na nových trhoch. Správa Global Payments Outlook 2025 od emerchantpay ukazuje, že klasická karta prestáva stačiť. Dominovať budú rýchle, jednoduché a najmä lokálne prispôsobené platobné riešenia. Pozrime sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
AI Max od Googlu rozširuje Search kampane za hranice kľúčových slov
3 min. čítanie

AI Max od Googlu rozširuje Search kampane za hranice kľúčových slov

Google predstavuje AI Max – novú sadu funkcií pre Search kampane, ktorá prepája kreatívnu automatizáciu, presnejšie cielenie a lepšiu kontrolu. Využíva pritom najnovšie možnosti umelej inteligencie. Funkcia bude dostupná globálne v beta verzii už koncom mája a má pomôcť inzerentom z kampaní vyťažiť viac.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bezpečný nákup liekov online: Ako si chrániť zdravie aj digitálnu identitu
5 min. čítanie

Bezpečný nákup liekov online: Ako si chrániť zdravie aj digitálnu identitu

Online nakupovanie zdravotníckych pomôcok a liekov zažíva dynamický rast. Umožňuje rýchly prístup k širokému sortimentu, pohodlné porovnanie cien a nákup z domova. S rastúcim počtom e-shopov rastie aj riziko — falšované produkty, podvodní predajcovia a ohrozenie citlivých údajov. Tento článok ponúka užitočné rady, ako sa bezpečne pohybovať v tejto digitálnej džungli. Chráňte svoje súkromie a […]

Jana Katriňáková Jana Katriňáková
Marketing specialist, copywriter, freelancer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+